Zakelijk Verzekeringen Reconstructieverzekering

Reconstructie-verzekering: herstel je administratie na schade

Een brand of inbraak kan niet alleen je spullen raken, maar ook je digitale en papieren bedrijfsmatige administratie. Een reconstructieverzekering helpt je gegevens herstellen.

Waarom een reconstructieverzekering?

 Je administratie, klantgegevens en boekhouding zijn cruciaal voor je bedrijfsvoering. Maar wat als die gegevens verloren gaan bij brand, waterschade of inbraak? Met een reconstructieverzekering dek je de kosten voor het herstellen van je bedrijfsgegevens. Denk aan de kosten voor externe experts, softwareherstel of herstel van papieren administratie. Zo kun je snel weer verder en voldoe je aan je wettelijke administratieplicht (zoals bepaald door de Belastingdienst, vaak 7 jaar bewaarplicht).

Wat is een reconstructieverzekering?

De reconstructieverzekering vergoedt de kosten die je maakt om je administratie, klantgegevens of andere bedrijfsdata te herstellen na schade. Het gaat hierbij om gegevens die verloren zijn gegaan door bijvoorbeeld brand, diefstal, waterschade of sabotage. Je bent verzekerd voor materiële schade en voor de kosten van het materieel en digitaal herstel van data schade. De verzekering is vaak aanvullend op je inventarisverzekering of bedrijfsschadeverzekering.

Wat is wel en niet gedekt?

Wel gedekt:

  • Kosten voor het herstellen van administratie
  • Herstel van digitale bedrijfsdata
  • Kosten voor experts en datarecovery
  • Herschrijven van papieren administratie
  • Herstel van klant-, voorraad- of debiteurenbestanden 

Niet gedekt:

  • Schade door opzettelijke vernietiging
  • Verlies door incompatibiliteit of ongeschikte systemen valt doorgaans buiten de dekking.
  • Indien er geen back-up aanwezig is of deze onbruikbaar is, kan dat invloed hebben op de uitkering.
  • Kosten door wanbeheer of nalatigheid

Wat zijn de voordelen?

  • Financiële dekking voor herstel van cruciale bedrijfsinformatie
  • Snelle inzet van experts en softwareherstel
  • Te combineren met bedrijfsschade- en inventarisverzekering
  • Verzekerd voor digitale én papieren administratie
  • Ondersteunt bij naleving wettelijke bewaarplicht
  • Helpt bij continuïteit en klantrelaties
  • Geschikt voor iedere onderneming met administratie of data met een zekere afhankelijkheid van administratie of data

Hoe nu verder?

Wij kijken naar jouw situatie en bedrijfsactiviteiten en denken met je mee.

Je regelt het eenvoudig via een adviseur of bij een vestiging bij jou in de buurt. En heb je schade? Dan staan we meteen voor je klaar. Bel ons op 030 219 2098 of loop gerust eens binnen voor een vrijblijvend gesprek. We helpen je graag verder.

Service & contact

Heb je nog vragen?

Hier vind je verschillende manier om contact met ons op te nemen

Deze site is geregistreerd op wpml.org als een ontwikkelsite. Schakel over naar een productiesite met de sleutel op remove this banner.