
Appviseurs
Altijd je verzekeringsgegevens bij de hand met de Appviseurs app en website. Beheer je verzekeringen gemakkelijk en efficiënt, waar je ook bent.
Jouw gegevens altijd bij de hand
Download Appviseurs op je smartphone
Zo heb je je verzekeringsgegevens altijd bij de hand.
Inzage eigen gegevens
Krijg toegang tot al je polissen en belangrijke functies, zoals afspraken inplannen, direct vanaf je smartphone.
Schade melden
Altijd vervelend als je schade hebt. Meld het snel en eenvoudig met Appviseurs – online of in de app.
Gegevens wijzigen
Wijzig zelf je klantgegevens gemakkelijk online, bijvoorbeeld als je situatie is veranderd.
Appviseurs uitgelegd
In 1 minuut
In onderstaande video leggen we uit hoe eenvoudig en gemakkelijk de Appviseurs omgeving van Alpina werkt en hoe je hiermee zelf aan de slag kunt.
Veelgestelde vragen
Hoe gebruik ik de app? Waar kan ik deze downloaden? En hoe log ik eigenlijk in? Op deze vragen en meer geven we hieronder antwoord.

Veelgestelde vragen
Alles over Appviseurs
Volg de onderstaande stappen om de app snel te downloaden en installeren.
Stap 1: Download de app
- Appviseurs voor iPhone-gebruikers
- Appviseurs voor Android-gebruikers
Klik op de knop Downloaden of Installeren. De app wordt nu naar je apparaat gedownload.
Stap 2: Open de app en log in
Open de app zodra de installatie is voltooid. Vul de inloggegevens in die je hebt ontvangen van Alpina, en krijg direct toegang tot al je verzekeringsinformatie.
Vragen of hulp nodig?
Heb je vragen over het downloaden of installeren van de Appviseurs app? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
Je kunt inloggen via de app of via de website.
Eerste keer inloggen?
Vraag dan een wachtwoord aan door de “Wachtwoord vergeten?” optie te gebruiken (alleen te gebruiken op desktop/laptop). Vul bij gebruikersnaam altijd het mailadres in waarop je de uitnodiging voor het gebruik van Appviseurs hebt ontvangen.
Let op: de link in deze mail is 7 dagen geldig.
Probeer je na deze 7 dagen een wachtwoord aan te maken? Vraag dan eerst een nieuw wachtwoord op via de “Wachtwoord vergeten?” optie (wederom alleen op desktop/laptop beschikbaar).
Je krijgt dan een mail van Al Automatisering waarmee je het wachtwoord voor Appviseurs (opnieuw) kunt instellen.
AI Automatisering is de ontwikkelaar van de Appviseurs app. Je kunt daarom gerust op de link in het mailbericht klikken.
AI Automatisering (noreply@aiautomatisering.nl) is een veilige afzender en kun je toevoegen aan je veilige contacten om te voorkomen dat deze mails in je spam belanden.
Dit kan meerdere oorzaken hebben, maar probeer het volgende:
- Open de app of ga direct naar deze pagina.
- Vul bij gebruikersnaam je e-mailadres in. Controleer of dit hetzelfde adres is waar de uitnodiging voor het gebruik van Appviseurs op is ontvangen.
- Voer je zelf ingestelde wachtwoord handmatig in. Als je deze kopieert en plakt, let er dan op dat je geen spatie mee kopieert.
- Lukt het na stap 3 niet om in te loggen?
- Stel je wachtwoord opnieuw in via de “Wachtwoord vergeten?” optie (niet op mobiel beschikbaar).
- Lukt het na stap 4 niet om in te loggen en gebruik je de app?
- Verwijder de app dan, installeer deze opnieuw en probeer het inloggen nog eens.
- Lukt het na stap 4 niet om in te loggen en gebruik je de website?
- Verwijder dan de browserhistorie (cookies etc.) en probeer het inloggen nog eens.
- Wanneer het na bovenstaande nog niet lukt om in te loggen, raden we je aan om contact op te nemen met jouw vestiging.
Bezoek je de webversie van Appviseurs (dus niet de app) en krijg je een wit scherm in beeld? Volg dan de volgende stappen:
- Bezoek je de juiste website? Je kunt direct inloggen via deze website
- Druk op je toetsenbord op Ctrl+F5 of Cmd+F5 (op een Mac)
- Lukt het na stap 2 niet om in te loggen?
- Verwijder dan de browserhistorie (cookies etc.) en probeer het inloggen nog eens.
- Wanneer het na bovenstaande nog niet lukt om in te loggen, neem dan contact op met je vestiging.
Heb je via de “Wachtwoord vergeten?” optie een nieuw wachtwoord proberen in te stellen, maar ontvang je geen mailbericht? Volg dan de volgende stappen:
- Bezoek je de juiste website? Je kunt inloggen via deze website
- Kijk na of je het juiste mailadres hebt ingevoerd. Vul de gegevens via de “Wachtwoord vergeten?” optie nogmaals in (niet beschikbaar op mobiel).
- Kijk na of de mail niet toevallig in de ongewenste items terecht is gekomen. De afzender van de mail is Al Automatisering en niet Alpina. Voeg daarom noreply@aiautomatisering.nl als veilige afzender toe en probeer het wachtwoord opnieuw in te stellen via de “Wachtwoord vergeten?” optie.
- Lukt het na deze stappen nog niet? Neem dan even contact op met je vestiging, dan zoeken we het samen uit.
Het downloaden in de app of op de website werkt op verschillende manieren:
Appversie
In de app kun je het bestand alleen downloaden op de volgende manier:
- Open het gewenste document
- Klik rechts boven op de Delen-knop en kies de optie Opslaan op apparaat. (Het kan zijn dat er via een menu optie nog een downloadknop aanwezig is in de app. Deze knop werkt niet, maar kan helaas ook niet uit de app gehaald worden.)
Webversie
In de webversie kun je links in het menu via de knop “Documenten” alle beschikbare documenten inzien én downloaden via de downloadknop achter het betreffende document.
Ben je als gezin klant en hebben meerdere gezinsleden zelf een verzekering bij Alpina ondergebracht, dan is het mogelijk om de verzekeringsgegevens onderling te delen zodat je via één inlogaccount ook de verzekeringsgegevens van jouw gezinsleden kunt inzien.
Dit geldt ook wanneer je eigenaar bent van meerdere bedrijven en dit graag in één overzicht/via inlogaccount wilt inzien.
Wil je hiervan gebruik maken?
Neem dan even contact met ons op. Wij kunnen de koppeling tussen verschillende personen of bedrijven maken zodat deze gegevens via één inlogaccount inzichtelijk worden.
Over de algemene werking van Appviseurs is een uitgebreide handleiding beschikbaar.
Kijk hiervoor op appviseurs.nl/help.
Neem dan contact op met je vestiging: onze medewerkers kunnen u eenvoudig een (nieuwe) uitnodiging voor Appviseurs toesturen en helpen met verdere stappen.
Loop je vast of heb je specifieke vragen? Dan kun je altijd contact opnemen met je vestiging. Wij helpen je graag verder!